Het sociale aspect van informatie delen met medewerkers en tussen medewerkers is groot en werkt drempelverlagend.
Wat is belangrijk bij een toekomstbestendige digitale werkplek? Tom Dellepoort, Operationeel Directeur bij a&m impact, vertelt de visie op de werkplek voor de zorg. Wat houdt dat in?
“Van management tot verpleegkundigen, binnen een zorgorganisatie zijn er veel diverse en verschillende soorten functies en personen. De een werkt dagelijks met een computer, de ander werkt ambulant. De digitale werkplek moet dus voor iedereen zijn. Ons streven is het voor alle gebruikers zo makkelijk mogelijk te maken, zodat zij zich volledig kunnen concentreren op hun werk. Het moet altijd werken en je moet makkelijk en compleet kunnen zoeken, zonder dat je afhankelijk bent van de applicaties waarmee je werkt. Ons sociaal portaal ontsluit die data voor je, afhankelijk van de rechten die je hebt en rollen die je vervult. Iedere gebruiker heeft een eigen profiel.”
“Wat ik bij onze klanten zie en hoor is dat het sociale aspect van informatie delen met medewerkers en tussen medewerkers groot is en drempelverlagend werkt. Verlagend om ICT voor de zorg ‘onmerkbaar en onzichtbaar’ neer te zetten. AI gaat daarbij zeker een rol spelen, ook in onze digitale werkplek. Het is een manier om op een zinvolle wijze om te gaan met heel veel data en in de zorg is daar een grote vraag naar. Tegelijkertijd blijft veiligheid en privacy voor onze gebruikers onze hoogste prioriteit. Dit maakt dat het een sociaal portaal of intranet is voor echt iedereen. Wil je het zien? Kom dan naar de sessie van a&m impact.”