We doen niet heel anders dan een ‘normale’ uitrol in ‘normale’ tijden. Alleen veeeel sneller.
Eerder deze week heeft Mark Rutte zijn speech afgesloten met de woorden “Samen komen we deze moeilijke periode te boven. Let een beetje op elkaar. Ik reken op u. Dank u wel.”
Hoe sterk lijkt dat op mijn positieve ervaringen in Leiderdorp. En opnieuw wanneer ik met Huisartsenpost Apeldoorn spreek. Zij bereiden zich voor op de verschillende scenario’s en willen weten wat de mogelijkheden zijn. “If … then…, else…”.
Ik vertel ze wat de mogelijkheden zijn. Donderdag 19 maart krijgen we de go. Naast de HAP wordt een flinke tent neergezet waar elke infrastructuur nog ontbreekt. Ik doe een snelle site survey, overleg met de inkoop en de planning van de buitendienst. Ook de bekabeling moeten we leggen. Hiervoor schakelen wij een partner in. Ik voel mij coördinator, uitrolmeester, bedenker van oplossingen en projectleider tegelijk. En bovenal partner voor mijn contactpersoon om samen met ons team deze klus te klaren.
In feite is wat we doen niet heel anders dan een ‘normale’ uitrol in ‘normale’ tijden. Alle techniek is voorhanden en heeft zich al vele maken bewezen. Daar hebben we geen zorgen over. Alleen de snelheid ligt vele malen hoger. Maar ook dat pakt goed uit. Iedereen is zich bewust van de prioriteit die dit heeft. Ons team van specialisten weet exact wat ze moet doen. Oplossingsgericht denken staat centraal. William van Ark van HAP Apeldoorn zegt het in zijn eigen woorden: “Binnen zeer korte tijd heeft RAM-IT de realisatie verzorgd van de gehele ICT voor 12 extra spreekkamers. Betrokkenheid en meedenken wanneer we het zo hard nodig hebben. Onze dank is groot!”
Maandag 23 maart zijn wij klaar. Het crisiscentrum beschikt over de benodigde werkplekken, een multifunctional printer/scanner, kabels, netwerkverbindingen, alles wat ze aan IT nodig heeft om het virus te bestrijden. De woorden van Mark hebben we collectief waargemaakt. We doen het samen, we letten meer dan een beetje op elkaar en iedereen mag op ons rekenen. Dank u wel!
“Binnen zeer korte tijd heeft RAM-IT de realisatie verzorgd van de gehele ICT voor 12 extra spreekkamers. Betrokkenheid en meedenken wanneer we het zo hard nodig hebben. Onze dank is groot!”
Meer posts over zorg & ICT in corona-tijden
- #1 – 16 maart, 8:00 uur Leiderdorp: “Binnen 24 uur MOET alles draaien.”
- #2 – 20 maart, 8 uur uur Delft: “Van voetbalkleedkamer naar corona crisis-spreekkamer”
- #3 – 16 maart, 20 uur uur Apeldoorn: “IF … THEN … ELSE…”
- #4 – 28 maart, Utrecht: “Video-bellend hebben we een printer geïnstalleerd”
- #5 – 21 maart, 16 uur Schiedam: “Een strak georganiseerd proces”
- #6 – 19 maart, Tilburg: “Bewoners waren ontroerd toen ze konden videobellen met familie”
- #7 – Zorg & ICT in bijzondere tijden
- #8 – 23 maart, Delft: “Voetbalkleedkamer afgekeurd! Kunt u het crisiscentrum met spoed verhuizen?"